Objavljeno: 4. svibnja 2016., Kategorija: Blog

VAŽNOST SERVISA BICIKLA

Ljudi se nerijetko odnose prema biciklu kao prema lopati, "ide on, neema se tu sta pokidati“, i onda ga dovedu u stanje da je jadan toliko napaćen da izgleda kao da je prošao kroz minsko polje, preplivao Dravu i još ga psi izgrizli ?  ŠTO JE SERVIS BICIKLA, ŠTO UKLJUČUJE I KOLIKO SVE TO KOŠTA??
Servis  bicikla je ono što Vam garantira sigurnost na cesti prije svega i užitak u vožnji, uključuje apsolutno sve što možete poželjeti, a košta onoliko koliko želite uložiti u svoj bicikl.
No, što je uistinu bitno, krenimo redom:

  • Pumpanje guma  i podmazivanje lanca je miinimum održavanja bicikla.
  • Gume, provjera  je li pravilno namještena na felgi, koliko je potrošena i je li ispucala, koliki je tlak..sve ovo Vas čuva od pješačenja kući.
  • Provjera rame, vilice i ostatka bicikla na hrđu i „crackove“, puknuća, dotezanje  i provjera sve i jednog vijka.
  • Ležajevi, pogonski, oni u osovinama kotača i glavi upravljača, sve bitniji od bitnijeg, moraju biti čisti i dobro podmazani adekvatnom masti što uvelike produljuje vijek i doprinosi lakoći vožnje.
  • Prijenos,  rak rana naših biciklista, pravodobna zamjena lanca sprječava trošenje lančanika i štedi Vam brdo love i sramotu kad Vam na usponu pukne lanac pa nedaj Bože zube ostavite na volanu.
  • Sajle i bužiri, hrđave sajle i zapečeni bužiri sprječavaju  dobar rad kočnica i mjenjača do trenutka kad prestanu raditi uopće.
  • Kočnice, V-brake ili disk, čuvaju glavu, stručno podešene imaju ogromnu silu kočenja i jamče kratak zaustavni put.
  • Kotači, veselo iskrivljeni, izudarani, podrobljeni i hrđavi, mooraju biti ravni i ne jajasti, nerjetko  su uništeni i zbog zanemarivanja kočnica kada se pakna pojede do kraja pa krene žuljati i felgu kotača.
  • Mjenjači, ne mašinice, mašinice su za blinkere i pecanje ? Mjenjači i ručice mjenjača zahtijevaju podešavanje kako bi precizno i pravovremeno promjenili  brzinu. Istezanjem sajli mjenjača ili  dislociranjem mjenjača od njegove idealne pozicije dolazi do nepreciznog, otežanog ili bučnog mjenjanja brzina, no na to utječe i ukupno stanje prijenosa, lanca i lančanika.
  • Upravljački dio, mora biti utegnut, pravilno i prema Vašim željama podešen po visini i nagibu.

Uglavnom, sve ovo i još puuno toga ulazi u servis ovisno o vrsti bicikla i složenosti mehanizama, no ovo je naajosnovnije. Ne ponašajte se prema biciklu kao prema lopati, ne budite stranac u servisu ?

Sve o servisu u Bike Box-u možete vidjeti ovdje ?

Izvor: Facebook - BikeBox

Učitavanje...