Kada se vozite po kiši ona pada po vama sa svih strana, odozgora, sa strane zbog vjetra i automobila te šprica s kotača. Ona za bicikliste može biti zastrašujuća. Biti spreman i hladne glave može puno pomoći. Stoga, prije nego uopće odete od doma, trebate poduzeti korake kako biste zaštitili sebe i svoju odjeću od vode:
· OPREMA ZA KIŠU: Jakne za kišu za bicikliste obično imaju ugrađene otvore koji omogućuju ulazak zraka kako bi vas rashladio. Većina nepokolebljivih biciklista obično nosi neku vrstu biciklističkih jakni s otvorima za zrak na pazusima. Teško je izbjeći prskanja sa strane. Ako stvarno jako pada kiša, hladno je i na stazama nastaju lokve, obucite hlače za kišu i vodootporne cipele. Alternativni način je da stavite svaku nogu u plastičnu vrećicu te zatim u cipele.
· BRANICI KOJI MAKSIMALNO PREKRIVAJU OBJE GUME: Spriječiti će prskanje vode s staze po vama i drugima blizu vas. Kratki branici su gubitak novaca, beskorisni su, kako se vozite s njima tako možete i bez njih. Dugi branici spriječavaju prskanje šljunka po pokretnim dijelovima bicikla, u vaše cipele, po vašim nogama i stražnjici. Vožnja bicikla bez branikaje više nego izvedivo no oni će produžiti vijek komponenata vašeg bicikla te učiniti vožnju po kiši ugodnijom.
· PREDNJE I STRAŽNJE SVIJETLO: Očistite reflektirajuće svijetlo te upalite prednje i stražnje svijeto. Na taj ćete način biti puno vidljiviji. Uvjerite se da je vaš bicikl vidljiv drugim sudionicima u prometu.
· ŠIRE GUME: Što je guma šira bolje je njeno prijanjanje. Širina gume 23C prikladnija je u mokrim uvjetima od guma širina 19C ili 21C. Na tržištu se nalaze čak i gume širine 25C i 27C koje su dizajnirane posebno za vožnje po mokrim i blatnjavim uvjetima. Većina današnjih bicikla za utrke napravljena je s malim međuprostorom između okvira pneumatika i kotača i ne dopuštaju gume širine od 23C. Iz tog razloga dobro proučite svoj bicikl prije nego kupite gumu širu od 23C.
· PODESITE PRITISAK U GUMAMA: Bez obzira na izbor gume, provjerite pritisak u gumama. Guma napuhnuta do preporučenog maksimuma slabije prijanja uz podlogu u kišnim uvjetima od one napuhnute do preporučenog minimuma. U veoma mokrim uvjetima, napuhnite gume do minimalnog pritiska otisnutog na bočnoj strani gume. U sušim uvjetima napuhnite stražnju gumu za pola bara više od minimalnog preporučenog pritiska.
· DISK KOČNICE: Većina danas dostupnih bicikla za putovanja opremljena je sa disk kočnicama. One su mnogo manje podložne trošenju zbog vlage od tradicionalnih kočnica.
Kada ste u vožnji, imajte na umu:
· Kada vam se namoče kočnice , zaustavno vrijeme se znatno povećava. Vozite sporije po mokrom vremenu te vježbajte kočenje ako niste naviknuti voziti po takvom vremenu. Stišćite kočnice nježno prilikom spuštanja nizbrdo, na taj način postupno smanjujete brzinu te pomalo sušite gume u vožnji.
· Lokve mogu biti iznenađujuće duboke te mogu skrivati staklo i izbočine stoga ih izbjegavajte.
· Mokro lišće je podmuklo. Pokušajte izbjegavati vožnju po njemu, a pogotovo izbjegavajte nagla skretanja po njemu ako ne želite završiti klizanjem po blatnjavim lokvama.
· Konačno, zapamtite da motorna vozila također imaju manju kontrolu i vidljivost po mokrom vremenu, zato obratite posebnu pozornost na njihovo kretanje po kiši.
Kada ste gotovi s vožnjom bilo bi dobro:
· Što je prije moguće, nakon vožnje po mokrome, očistite i osušite svoj bicikl. Obratite posebnu pozornost na lanac. Kada ga očistite i osušite, podmažite ga adekvatnim mazivom.
· Lagano podmažite sve pokretne dijelove kao što su kočnice. Podmažite opremu i unutrašnje kablove kočnica na mjestima gdje izlaze iz vanjskih obložnih kablova. Čistite između spojeva gdje se križaju kako bi spriječili zadržavanje vode i hrđanje.
· Ekstremno mokri uvjeti mogu uzrokovati da voda uđe između upravljača i trupa bicikla uzrokujući iritirajuće škripanje. Olabavite vijke trupa koji ga povezuju s upravljačem te zatim očistite i osušite i upravljač i unutrašnjost stezaljke trupa. Ispolirajte obje površine prije nego ih ponovo učvrstite zajedno.
Kako bi izbjegli prskanja drugih vozila, odvratite ih od toga da prolaze preblizu vas te budite oprezni kada vidite velike lokve, kotači automobila mogu proći kroz njih te vas jako pošpricati.