Specifikacije
Okvir | Alu 6061 |
Prednja vilica | RockShox XC30, Poplock, 100mm |
Kočnice | Shimano M355 hidr. 180/160mm |
Prednji mjenjač | Shimano Deore |
Zadnji mjenjač | Shimano XT Shadow 10 st |
Ručice mjenjača | Shimano Deore |
Pogon | Shimano Deore 42/32/24T |
Sjedalo | WTB Silverado |
Gume | Schwalbe Rapid Rob 27.5 x 2.25’’ |
Obruči | WTB Speed Disc i23 |
Glavčine (nabe) | Alu 9mm/135x10 |
Težina | 13,15 kg |
ocjena | *****
Iz srca Kalifornije u redakciju po prvi puta na test nam je stigao Felt bicikl. Iako više nije novost na domaćem tržištu bit će zanimljivo vidjeti koje adute ima za borbu s ljutom konkurencijom.
Priča o Felt biciklima počinje krajem 80-ih godina kada motociklistički mehaničar Jim Felt po želji motokros vozača izrađuje bicikl za treninge i kondiciju. Unaprjeđujući položaj vozača i aerodinamiku bicikala vozači Feltovih bicikala početkom 1990-ih pobjeđuju na triatlon utrkama i tako kreće povijest jednog uspješnog brenda osnovanog 1994. godine. 20 godina kasnije Felt nudi bicikle u svim poznatim kategorijama i dimenzijama kotača, a pred nama je drugi od pet modela iz XC hardtail kategorije 7, nazvane po dimenziji kotača. Model 7 Fifty stoji 6.799 kuna za gotovinu, odnosno 5% više na kartice, pa bi ga cijenovno mogli svrstati u domenu naprednih rekreativaca. Prije vožnje pogledajmo što kažu specifikacije i geometrija.
Tehnikalije
Iza ugodnog dizajna u skladu s trendovima u biciklističkoj industriji nalazi se aluminijski okvir od 6061 legure koju najčešće susrećemo u ovoj klasi brdskih bicikala. Cijevi su oblikovane hidroformingom, a karakterizira ih blago ‘spuštanje’ i ‘slope’ stil koji pojačava dojam dinamičnosti. Izvagali smo ga prilikom dolaska, a vaga je pokazala solidnih 13.15 kilograma s pedalama što je u skladu s očekivanjima i cijenom bicikla. Standardan odabir je i 100-milimetarska Rock Shox vilica XC30 uz koristan dodatak – poplock ručicu za zaključavanje hoda na volanu. Geometrija nam govori da imamo prave XC postavke kuteva (70-73°), a iznenađuje vrlo kratki ‘chainstay’ i nešto dulja gorrnja cijev, pa ćemo komentar ostaviti za poslije vožnje.
Pogled na mehaniku najčešće otkriva rang bicikla koji često nije u korelaciji s iskustvom vozača, pa savjetujemo oprez, a ovdje se radi o Deore komponentama na mjestu pogona, prednjeg mjenjača i ručica mjenjača, dok na mjestu stražnjeg mjenjača stoji popularni XT Shadow. Naravno, radi se o 3x10 stupanjskom sistemu, kojima su nas proizvođači razmazili i nema nam povratka na staro. Zaustavljanje je povjereno Shimanovoj osnovnoj hidraulici M355 sa 180/160mm diskovima na koju smo navikli čak i u višim klasama, a ostaje nam pogledati kotače i perifernu opremu, koja najviše spada pod subjektivan dojam. Kotači su sastavljeni od WTB Speed Disc obruča i univerzalnih Schwalbe Rapid Rob guma dok proizvođač naba nije poznat, a pretpostavljamo da se radi o custom proizvodu nekog od većih proizvođača. Ostali detalji poput volana, nabe, ručica, cijevi sjedala dolaze iz Feltovog asortimana i grafički su lijepo uklopljeni u tonove ostatka bicikla. Vrijeme je za praktični dio testa, pa selimo iz uredskih stolica u neko ljepše okruženje u prirodi.
Vožnja
Na domaćem terenu, vijugavim ‘singletrack’ stazama lokalnog gorja Felt pokazuje pravo lice. Lagano uzdignut i prilično širok volan od 720mm uz dugu gornju cijev okvira čini ga prilično agresivnim i brzim, ali uz ograničenje ipak nešto uzdignutijeg prednjeg kraja. Osjetan pomak dogodi se okretanjem lulice u minus tj. na kontra stranu, pa je tada 7 Fifty još okretniji i lakše pada u nagibe. Krajnje nagibe ponešto ograničava umjerena Rapid Rob guma koja je ipak dizajnirana da jednako dobro drži razne podloge umjesto da bude specijalizirana za određenu namjenu, ali zato se ne možemo požaliti na trakciju stražnjeg kraja na tvrdom i na zemljanim usponima. Iznimno kratki ‘chainstay’ od 425mm učinio je svoje, pa je kompaktnost bicikla došla do izražaja i na zavojitim dijelovima gdje podsjeća na 26icu i pravi je užitak mijenjati smjer pri bržem tempu vožnje. Oprema omogućuje mnogo više od rekreativne vožnje, uz napomenu da će svaki zahtjevniji biciklist poželjeti promjeniti plastične pedale koje dolaze na Feltu. Manjak gripa tako će nadomjestiti neki od aluminijskih modela s pinovima, a velika promjena osjetit će se i u sigurnosti vozača. Geometrija ide u prilog nešto življoj vožnji i bržem ritmu, pa će na svoje doći vozači koji vole sprintati i mnogo pedalirati.
Zaključak
Prvi puta na testu Felt se ponio kao dostojan igrač kojeg treba respektirati. Pokazuje iznimnu živost i okretnost, a u vožnji djeluje kompaktnije i lakše nego to njegova masa govori na papiru. Odličan dizajn i porijeklo dodatni su plus koji će kupci znati cijeniti, a dobar prosjek opreme neće ostaviti mnogo mjesta za naknadnu nadogradnju osim na području pedala koje će trebati zamjeniti oni koji ga namjeravaju upregnuti na brdu.
Geometrija
Kut vilice (A) | 70 ° |
Međuosovinski razmak (B) | 1093 mm |
Dužina cijevi sjedala (C) | 457 mm |
Kut cijevi sjedala (D) | 73 ° |
Efektivna duljina gornje cijevi (E) | 640 mm |
Udaljenost od BB-a do stražnje osovine (F) | 423 mm |
Veličina bicikla | M |
Preuzeto s www.biker.hr